Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/bigiau/domains/seoklinika.lt/public_html/wp-content/themes/seoklinika/includes/builder/functions.php on line 6131
Kas yra SEO ir kuo jis svarbus jūsų verslui? - SEO KLINIKA

Nepaisant to, kad vis daugiau verslo keliasi į internetą, šiai dienai dar trūksta informacijos apie tai, kas yra SEO, kuo jis naudingas ir kodėl reikalingas kiekvienam internete veikiančiam projektui. Todėl šiame įraše apžvelgsime svarbiausius SEO aspektus, kurie padės suprasti, kodėl ši internetinės rinkodaros dalis yra ypatingai svarbi.

Kas yra SEO?

Žodis SEO yra angliškos frazės search engine optimization (vert: optimizavimas paieškos sistemoms) trumpinys. Taigi, net neturint daug žinių, galima logiškai išmąstyti, kad SEO tai yra tam tikrų veiksmų visuma, kuri leidžia internete veikiančiam projektui paieškos rezultatuose atsirasti aukščiau už kitus projektus.

Tam, kad suprastume, kas per veiksniai juos įtakoja, turime pažvelgti šiek tiek į praeitį. Interneto pradžioje buvo kilęs poreikis sukurti sistemas, kurios padėtų lankytojams orientuotis ir rasti tai, ko jie ieško. Vienas iš sprendimų buvo kurti taip vadinamus katalogus, kurie priminė telefonų knygas. Tokios sistemos veikė principu, kad visi svetainių savininkai patalpindavo nuorodas, o pagal katalogo taisykles jos vienaip ar kitaip buvo demonstruojamos lankytojams.

Viskas pradėjo keistis, kuomet buvo sukurta „Google“, Šios paieškos autoriai sugalvojo, kad turi būti priemonė, kuri turėtų informaciją apie visas internete veikiančias svetaines, o žmonės galėtų atrasti tai ko ieško pagal rūpimus raktažodžius. Viena vertus, tokios sistemos sukūrimas turėjo būti nemenku galvos skausmu dėl atrankos kriterijų, kita vertus, išpopuliarėjus jų idėjai informacijos ieškoti per paiešką tai tapo jų raktu į milžinišką sėkmę versle.

Reikalas tame, kad idėjos autoriai visuomet norėjo, kad jų paieškos rezultatai būtų kuo labiau organiški – t.y. aukštai būtų rodomos tos svetainės, kurios yra kokybiškos. Jiems reikėjo tokių kriterijų, kurie objektyviai rodytų svetainės kokybę. Dabar jau žinoma, kad studentai nebuvo tokie jau išradingi ir tiesiog pasinaudojo akademiniam pasauliui seniai žinomą išnašų metodiką. Trumpai tariant, kaip ir moksliniam darbe, taip ir reitinguojant svetaines – kuo daugiau išnašu, tuo aukščiau svetainė buvo rodoma paieškos sistemos rezultatuose.

Savaime suprantama, kad augant „Google“ paieškos sistemos populiarumui, svetainių savininkai ieškojo būdų, kuriais galėtų atsidurti paieškos sistemos rezultatų viršuje. Neilgai truko ir jie suprato, kad svetainę galima nesunkiai iškelti prikūrus nuorodų. Kurį laiką tokią praktiką „Google“ toleravo, tačiau per pastarąjį dešimtmetį ėmėsi daugybės pakeitimų ir sukūrė kur kas daugiau faktorių, kurie lemia svetainės vertinimą „Google“ paieškos sistemoje. Galima teigti, kad tarp interneto rinkodarininkų ir „Google“ vyksta nuolatinis „katės ir pelės“ žaidimas, kur paieškos sistema kuria vertinimo kriterijus ir tik dalį jų viešina, o interneto rinkodaros specialistai sutvarko žinomus kriterijus ir papildomai mėgina sužinoti šiuos neviešinamus kriterijus ir pasirūpinti, kad klientų projektai kuo geriau juos atitiktų.

Tai ir yra SEO – techninių ir kūrybinių kriterijų pritaikymas projekto viduje ir išorėje tam, kad svetainė būtų gerai vertinama paieškos sistemos „Google“ ir ji paieškos rezultatuose būtų rodoma kaip įmanoma aukščiau.

Vertinami faktoriai ir svetainės optimizacija

Taigi, jeigu skaitote, greičiausiai ne šiaip sau ir jums įdomu, kokie gi kriterijai yra vertinami. Būsime sąžiningi ir pasakysime iškart – visų jų neatskleisime, bet tik todėl, kad visus vertinamus faktorius ir jų įtaką žino išimtinai tik „Google“ labai svarbiose pareigose dirbantys žmonės.

Vertindama jūsų svetainę, paieškos sistema kreipia dėmesį į dvi sritis – pačią svetainę ir tai, kaip ją vertina išorėje veikiančios svetainės. Pirmuoju atveju, už tai ką kuriate esate visiškai atsakingi tik jūs patys. O štai išorinį vertinimą galite užsitarnauti arba dirbti ties tuo, kad kitos svetainės jus vertintu ir dalintųsi informacija apie jus.

Vidinės optimizacijos metu svetainės savininkai turi siekti idealumo dvejose techninėse srityse. Pirma, serveris ir jo technine įranga turi būti sunkonfiguruota maksimaliai gerai. O antra – svetainė turi būti suprogramuota su kuo mažiau reikšmingų klaidų ir svetainė veiktų maksimaliai gerai tam, kad lankytojas dėl programinio kodo ar dizaino sprendimų nesusidurtų su problemomis naršydami svetainę. Tai yra techninė SEO optimizacijos dalis.

Kita vidinės optimizacijos dalis yra turinio parengimas (arba, jeigu jau tokį turite – redagavimas, pildymas). Čia vadovaujamasi keliais faktoriais. Vienas dalykas yra rengti kokybišką, patrauklų turinį, o antras – turinys turi būti pateiktas taip, kad jį rastų ir perskaitytų lengvai paieškos sistema. Jeigu pateikimui yra gana aiškios ir nesudėtingai pritaikomos taisyklės, tai pačiam turiniui reikia ir pasukti galvą ir paanalizuoti išorinę rinką bei vartotojų elgesį.

Išorinėje optimizacijoje jau dirbama ties tuo, kad nuoroda į jūsų svetainę ir turinį dalintųsi kitos svetainės. Šio proceso metu optimizuojantis svetainę turi pasirūpinti tuo, kad į svetainėje esantį turinį būtų kaip įmanoma daugiau nuorodų iš kitų svetainių.

Štai ir viskas. Tinkamai suoptimizavus šias dalis – svetainė bus puikiai optimizuota ir bus rodoma paieškos rezultatų viršuje. Rodos paprasta? Visgi, kokybiškai optimizacijai reikalingos visapusiškos ir gana nemažos žinios. Reikia žinoti kaip kokybiškai jas atlikti tiek tam, kad rezultatai būtų apčiuopiami ir tam, kad nenuvestumete projekto į blogąją pusę ir negautumėt nuobaudų iš tos pačios „Google“ (taip kartais irgi nutinka).

Kodėl SEO yra būtinas verslui?

Jeigu perskaitėte iki šios vietos, greičiausiai sutinkate, kad SEO yra svarbu. Jeigu ne – patikėkite, taip yra. Šiuolaikinis verslas internete teoriškai gali egzistuoti ir be SEO, tačiau norėdami efektyvaus savo biudžeto naudojimo – turite rūpintis tuo, kad kai klientai ieško to, ką jūs siūlote, jie rastu jus naudodamiesi paieškos sistemomis. Ar SEO gali būti pakankama rinkodaros internete priemone? Išimtiniais atvejais – kuomet jūs siūlote unikalų produktą, kuris neturi rimtesnių konkurentų, kurie nenaudoja papildomų reklamos kanalų. Taip šiais laikais jau nutinka retai, nes šiuolaikinė konkurencija jau reikalauja naudoti pilną SERP rinkodarą, tačiau SEO yra būtina jos dalis ir jeigu turite svetainę internete – mažu mažiausiai privalote pasirūpinti jos optimizacija paieškos sistemai.

Optimizavus svetainę savarankiškai ar investavus vieną kartą – jūs gausite pastovų lankytojų srautą į ją visiškai nemokamai. Tai tarsi turėjimas prekybos centre, kuriame lankosi daug žmonių patalpas, nieko už tai nemokant. Jūs gausite lankytojus ir galėsite jiems siūlyti savo prekes ar paslaugas.

Štai todėl jūsų projektui yra būtinas SEO.